lördag 30 juli 2011

two


The rainbows were following us like two cats when you go for a walk.

2 kommentarer:

Ariane Reichardt sa...

Dear Hanna,
its rainbow-weather in Germany too...

May I please invate you to the next weekend's drawing challenge with the theme: Metamorphosis?
Let me know, you're in...
x Ariane.

Elisabeth sa...

Och jag har haft en datorvit sommar och missat allt som är fint i cyberrymden. Som 'yellow and green'. Om jag kände mig lite framfusig skulle jag fråga: 'Snälla Hanna, kan du maila den fantastiska bilden till mig? jag skulle vilja ha den uppsatt med en knappnål ovanför mitt arbetsbord. Sen skulle jag virka filtar i precis de nyanserna.' Och sen ser jag 'progress' och tänker att jag nålade upp det ordet i broderad form på utställningen som hänger nu. Och flygande drakar på sandstrand är i min fantasi everyday life i Skåne. Och så mailade jag förklaringen igår kväll. Om inspirationen jag hittar i min tolkning av en gemensam vokabulär. Mänsklig likhet.

Jag kunde strukturerat det här, men det är ju det som är grejen. Flödet som en del av den stora processen. Imperfektion. All is great.